Search

Tuesday, September 13, 2011

බෙදා දෙන්නා/කෙටිකතා/Ketikatha


බෙදා දෙන්නා
     මගේ සිත තවමත් සුලගේ සෙලවෙන්නාක් මෙනි. එනමුත් සිත රිජු ගෙයම් පැලයක් වී හමාරය. එනමුත් ගත් තීරණය වෙනස් කරන්නේ කුමටදැයි මට නොසිතේ. වනේ දැඩි කළ විට කැපේ සිත දාඩි කල විට ඊටත් වඩා කැපේ. කෙසේ වුවද කැපීම සිදු වන්නේ කපන ආකාරයටය. සිතද එසේය. නරක වැඩක් හෝ හොඳ වැඩක් කිරීමට සිත යම් එකඟතාවයක් තිබිය යුතුය. එබැවින් සිතේ දැඩි බව හොඳට හෝ නරකට සිටියි.
   ඒත් මා ගත් තීරණය කුමක්ද? එහි දොසක් මට නොපෙනේ. නමුත් මා අතින් සෙරකමක් සිදු වේද? නැත. මට සිතේන්නේ එසේය. මට කිසිවක් මා ගත් තිරණය වෙනස් කරන්න නොසිතේ. එත් මා සරදියෙල් කෙනෙක්ද. නැත. මා තරුණයෙක් පමණි. අයි මා ආය්ද අතට ගන්නේ. නැත මා එසේ කළ යුතුය. කමක් නෑ සියල්ල යහපතට සිදු වේවි.
       මා හට අද රාත්‍රියේ ඇත්තේ බිහිසුනු කටයුත්තක් කිරීමටය. එය මා විසින් ඇගේ පටලවා ගත් වැලකි. මට අවශ්‍ය නම් ඒ වැල ගලවා දැමිය හැක. ඒ වැල ගලවා දැමුවේ නම් සිදු වන්නේ තව තවත් සමාජය මිණිසා විනාසව යාමය.
    ගමේ කදු මත්තේ පිහිටි වන රොද අලංකාරය.එහි අලංකාරය හානි කරන වනයට සැඟව ගත් රෝග කාරකයක් ඇත. ඒ සමාජය තුල මුල් බැස ගත් රෝගයක මහා ගෙදරය. එහා උල්පත පිහිටියේ මේ වන රොද තුලය.
     ඒ අන් කිසිරෝගයක උපන් ගෙය නොව මත් රකුසා නම් රෝගයේ උපන් ගෙය වෙයි. එහි ස්කාගාරයකි. මත් නැමැති රකුසා එහි දියරයක් ලෙස උපදි. සැර ගඳකාන් යුක්තය. එය මිණිසුන්ගේ මුඛය තුලින් ශරිරයට රිනිගා විට මිණිසා උම්මනිතකයකු කරයි. රෝගියකුද කරයි. ජීවත් වන කාලය කපා දමයි.
      මේ නිකම්ම පැතිර යන ගමන් කරන රකුසකු නොවේ. එය මිණිසුන් විසින බිහි කර එක් එක් ප්‍රෙ‍දේශ කරා ගෙන යයි. ඒවා සල්ලි නම් මුදලි දී මිණිසුන් ගනියි. ඔහුන් විසින්ම රකුසාට බඩ නැමැති උමගට රින්ගා ගැනීමට ඉඩ දෙයි. එම උමගට රින්ගා ගත් විට මත් රකුසා වැඩ අරබයි. ලන් කර ගත් දේ අහක දමන්න නොදීම ලගට ආව මිතුරා තමා මිතුරකු ලෙස සැලකු මිණිසා නැමැති සතා විනාස කරයි.
               ඒ විනාසකාරි සතුරා ගැන සිහි වන විට මට ඇති වන්නේ බුර බුරා නැගෙන සිතුවිලි සමුදායකි. ඒ නිසාවෙන් මම මත් රකුසාගේ උපන් ගෙය විනාස කරන්න ගත් තීරණය මගේ සිතින් පලා නොයයි. ඒ නිසාවෙන්ම අද රාත්‍රිය ඉතා බිහිසුණු රාත්‍රියක් උදා කර ලීම අරුමයක් නොවේ.
                රාත්‍රි දහය පමණ වන විට කඩුවක් උල් පිහියක් අරගෙන මම නිවසින් පිටත් උනෙමි. ගෙදර අයට මා යන ගමන ගැන නොදැන්නුවෙමි. අන්ධකාරය නිසා සිතට ඇති වන අත්භූත ජනක සිතුවලි නැති කර ගැනීමට සිත ගලක් කර ගත්තෙමි.
                 මැණික් කැට පිරිවරාගෙන සඳ මඩල ලා නිල් පැහැති අහස නම් මුහුදේ දිලිසෙමින් පවති. තැන තැන පෙන පිඩු වන් වලාවෝ දක්නට ලැබේ. කවියෙකුට නම් රාත්‍රි අහස කවි සිතුවිලි ඇති කරයි. සිත්තෙරෙකුට සොඳුරු සිත්තම් මවා පායි. නමුත් තාරකා විද්දයාව කෙරෙහි උනන්දු වන්නෙකුට ඇති වන්නේ පරීක්ෂණාත්මක ගැබුරු සිතුවිලි සමුදායකි. සමහර විට සමහරෙකුට සුන්දර දසුනක් වන්නට පුළුවන. ඒත් ඒ මොහෙතේ පමණි.
                 අන්ධකාරය නම් බොර වූ ජලයකි. විසිර පවත්නා ගස් වැල් ජලජ පැලැටි මෙන්ය. බොර වතුරේ කිසිවක්ම පැහැදිලිව නොපෙනේ. එසේම අන්ධකනාරය තුලින් පරිසරය විනිවිද දැකිය නොහැක. විවිධාකාර රටාවන් මවමින් අවට පරිසරයේ ඇති ඇටසැකලි වැනි ගස් කදන් සිත තුල හොල්මන් අවතාර ජනිත කරයි. කාළාමැදිරියෝ අවට ඇති කරන උල්කා පාත වර්ෂාව නම් අලංකාරය. දීත්තිමත්ව බබලමින් ඇදෙන කලාමැදිරි උල්කාපාත එම දීප්තිය ටික දුරක් ගිය විට නැතිව යයි. ගස් මත වසා සිටින කළාමැදිරියෝ බල්බ මෙන් නිවි නිවි දැල්වෙයි. වවුලෝ ඉගිලි නද දෙති. රැහැයන්ගෙ නාදය විටින් විට ඇසේ. ගෙවල් කිහිපයක එළිද තැන් තැන් වල දක්නට ලැබේ.
                  කෙමෙන් කෙමෙන් නමුත් ඉක්මනින් වනය තුලට මම ඇතුලු වුනෙමි. ගස් අතරින් ලා සඳ රැස් පොවා එව්වද අන්ධකාරය ඉතා දැඩිය.  වනය තුලින් ඉද හිට සතුන්ගේ නාදයක් දෙකක් ඇසේ දොලක වතුර ගලා යන සංගීත රාවය ඇසේ. ඒත් මේ බයන්කර රාත්‍රි  වනයේ කොතරම් මනහර සංගීත රාවයක්ද, මත් රකුසාගේ උපන් ගෙය දොල අසලම වෙයි.
                 මම මත් රකුසා උපදින තැනට ලඟා උනෙමි. එතන වුයේ මත් රකුසා කුස තුල දරා ගත් කාඩි හැලි කිහිපයකි. එතුමා ඒ අසල ඇති බැරලයට රිංගා යටින් රත් වන විට මීදුමක් බවට පත් වී තමාව පෝෂණය කළ අය අත හැර  දමා ඇවිත් බටයක් දිගේ ගලා ගෙන විත් බැරල් තුලට රින්ගයි. එසේ එන විට විටෙක මීදුමක් වී ඇවිදින් බටය තුලදී සීතල වී දියරයක් වී බටය අවසානයේ ඇති භාජනයට රිංගයි. ඒ මත් රකුසා ජනිත වන හැටිය.
                  එම මත් රකුසා උපදින ස්කාගාරය ලඟ මිණිසුන් කිහිප දෙනෙක් වැටී බූරු ගසති. ඒත් එක් අයෙක් වටේ ගැන විපරමින් සිටී. ඔහු එම ක්‍රිඩාවට සම්බන්ද නොවි සිටියි. ඒ බැරි වෙලවත් පොලිසියෙන් හෝ වෙනත් කවුරු හරි පැමිණේදැයි බැලිමටය.
                 ඒත් මම ඉතා පරික්ෂමෙන් ඔහුන් ලගට ඉතා ලං වුනෙමි. ගිනි දල්වා තිබුනද එතරම් දුරකට විහිද නොයයි. එයද ඔහුන්ගේ එක් උපක්‍රමක් බව පෙනේ. පෙර කී විපරමෙන් සිටි කෙනා තරුණ කෙනෙකි. ඔහුගේ අතේ මූණිස්සම් තුවක්කුවක් වෙයි. තවත් එකක් බූරු ගසන අය ලඟ ඇත.
                   සතකුගේ මස් ගාතයක්ද පුච්චා ලඟ තබා ඇත. එය ඒ අය රස බලමින් සෙල්ලම් කරති. එහෙත් ඔහුන්ට ඉව අල්ලා ඇති සතා ගැන දැනීමක් නැත. එහෙත් ලඟ ලඟම සතුරා කුරුමානම් අල්ලයි.
                    මම ටික වේලාවක් බලා සිටිමි. කාඩ් සෙල්ලමේ ඉතා උණුසුම් අවස්ථාවක් උදා විය. එවිට ආරක්ෂාවට යොදා සිටි මිණිස් බල්ලාගෙ අවදානමද සෙල්ලම කරා ඇදිණි. මෙම අවස්ථාවෙන් උපරිම ප්‍රයෝජන ගත් මම මිණිස් බල්ලා කරා පියාබුවෙමි. පියාබන අතර තුර ඉතා වේගවත් පා පහරක් ඔහුට එල්ල ක‍ළෙමි. ස්ණිකයෙන් ක්‍රියාතමක වූ මම ඔහුගේ අතේ තිබු තුවක්කුවත් අනෙක් තුවක්කුවත් ඒ අය ගන්නට පෙර මම ගතිමි.
                     මම ඉතා ඉක්මනින් ඔහුන්ට සිතා ගන්නවත් බැරි ලෙස විටෙක කැළයට වැදෙමින් එක වරම නැවත පැමිණෙමින් වේගවත් ලෙස පහර දුන්නේමි. කිසිවකුත් පැන යාමට පෙර බිම දැමිමට හැකි විය. මා ගෙන ආ ලණුවෙන් ඔහුන්ගේ දෑත් සහා දෙපා බැඳ දැමුවෙමි. මා හිස වසාගෙන සිටි බැවින් ඔහුන්ට මාව හදුනා ගත නොහැකි විය.
                       ඉං පසුව මත් රකුසාගේ උපන් බිම විනාස කර දැමුවෙමි. මත් රකුසා මත් රකුසාගේ සියලු අයත් සමඟ පොලව තුලට රිනගා ගත්තේය. සමහර අය වාෂ්ප වී අතරුදහන් විය. ඇලෙන් වතුර ගෙන ගිනි ගොඩ නිමා දැමුවෙමි. ඔහුන් ලඟ තිබු මුදල් සහා තුවක්කු දෙක මම ගත්තේමි.
                      පසුව මම අත තිබු දුරකතනයෙන් පොලිසියට කතා කර සිද්දිය ගැන දැන්නුවෙමි. පසුව මම ඒ අසල සැඟව ගත්තෙක්මි. පොලිසියෙන් පැමිණ ඔහුන් අල්ලාගෙන යන ලදි. මම ඉන් පසුව ගෙදර බලා ආවෙමි.
                      උදේ පාන්දර පාර අයිනේ ඇති ගසකට මම පිට දී ගතිමි. ඒ පාරේ මිණිසුන් යන එන තෙක්ය. එමෙන්ම පෙර දින මම පැහැර ගත් මුදල් මිණිසුන් අතර බෙදා දීම සඳහාය. මට අයිති නැති මුදල් මට මොකටද, මට අයිති නැති දෙයක් මට අවශ්‍ය නැත. එසේම මම ඒවා ලබා ගත්තේ වැරදි විදිහටය.
                      මුදල් ලබා සමහර අය මට ස්තූති කර ගියේය. තවකෙක් කිසිවක් නොකීවේය. සමහය අය ඔනා කමින්ම මා ලඟට පැමිණ මුදල් ගෙන ගියේය. ඒ කපටි මිණිසුන්ය. සමහර අය මට පිස්සු කියා සිතේනනටද ඇත. ඉතාමත් කිලාතුරකින් කෙනෙක් මුදල් නොගෙනද යයි.
                     අනවශ්‍ය දෙයක් මට අවශ්‍ය නැත. සත්‍ය සාදාරණය මම ඉතාමත් අගයමි. හොඳ සමාජයක් බිහි වනු දකීමට මම කැමතිය. හොඳ මිණිසුන් පිරුණු සාමාජයක් අපි බිහි කරමු. සතුටින් පිරි ලොවක් දකින්න අපි වැඩ කරමු.
නිමි.

2 comments:

  1. ෂෝයි කතාව.. ලස්සනට ගලන යනවා..
    එක හුස්මට කියෙව්වා..
    උපමා ටික නම් පංකාදු පහයි..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...